Tillbaka och förvirrad

Igår kväll kom jag tillbaka till Italien efter 2,5 vecka i Sverige. Har varit jättemysigt och lite snö har man hunnit se. Har träffat familjer och vänner och kommer ihåg att det är så mysigt att kunna träffas oftare. Jag lever ganska mycket här och nu, så jag tänker inte så mycket på det när jag är i ett annat land. Om ni förstår hur jag menar...

Är fortfarande krasslig. Har varit rejält förkyld i två veckor och det verkar inte ge sig. Tar massa mediciner men det är ju ett virus så jag kan hosta i 6-8 veckor om jag har otur. Härligt. Rösten skulle jag vara tacksam att få tillbaka och snuvan börjar bli riktigt tråkig också. Utöver det har det hänt en del saker som kanske förändrar livet en aning. Står i valet och kvalet nu och vet varken ut eller in. Kommer fortsätta plugga två kurser på distans nu i vår vilket känns jättebra. Sen har jag fått ett jobb också. I Sverige. Det är bara ett extrajobb än så länge, men det kan nog bli mer och det är något som är början på det jag vill syssla med. Men det betyder i så fall att jag måste åka hem till Sverige nu och lämna pojkvän och livet här. Vi har beslutat att vi vill tillbaka till Sverige, men vi vet fortfarande inte när han kan få börja jobba i Sverige. Måste ta ett beslut snart. Har ett jobb på g i Florens också men det får jag inte reda på förrän i början av Februari...

Svårt, eller hur? Vad göra? Allt är uppochner känns det som. Är det här sista tiden i Italien eller ska vi vänta lite? Är jobbet en bra chans som man inte ska missa?


image1106

Kommentarer
Postat av: Fridah

härlig bild

2008-01-09 @ 16:21:36
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Vera

hoppas att du kryar på dig snart. jobbigt att förkylningen sitter i så länge.
kram Vera

2008-01-09 @ 17:08:26
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Dila

Det är ibland så svårt att veta vilka val man ska göra. Oftast handlar det om rädslan att göra fel. Men det gäller att tänka på att det val man gör är det rätta just då, även fast det senare visar sig att det inte blev som man tänkt sig. De stora valen när man står i ett vägskäl är alltid svårast. Ett tips att göra upp en lista med positivt och negativt för de båda alternativen. Då kanske det klarnar lite. Men visst skulle man ibland önska att man hade en krsitallkula! Krya på dig och lycka till med dina val!!!
Kram Dila

2008-01-09 @ 18:29:08
URL: http://www.diddela.blogspot.com
Postat av: Dessi

Vad spännande med ett jobb som lockar i sverige! men förstår att det skulle va jobbigt att lämna din karlslok.ni har ju varit ifrån varandra mycket redan... Vill veta mer om hur du har det och om ditt jobb! du får gärna maila om du får en stund över : )
Kramar Dessi

2008-01-13 @ 21:35:35
Postat av: Bellezza

Dessi: lovar att hör av mig snart! kram

2008-01-14 @ 16:29:33
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0