Böcker om mode

image1195

image1196

image1197

För ett tag sedan beställde jag några böcker från Amazon.co.uk. Mycket billigare och bättre utbud än på de svenska sidorna som Adlibris eller Bokus. Man får ju stå ut med att läsa på engelska men det är väl inget större problem?

Nu har jag även fått hem "The Goddess Guide" av Gisele Scanlon och "Vogue Fashion: 100 Years of Style by Decade and Designer" av Linda Watson. Den första är en sorts dagbok där författaren skriver om sina favoriter när det gäller shopping, kläder, skönhet osv, blandat med hennes egna illustrationer. Den andra är en sammanställning av 1900-talets mode, designers och modehus. Om jag ska rekommdendera några av de här fyra böckerna så blir det de här två.


 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Kul med nya böcker! Är en bokjunkie och köper allt som kommer i min väg :)

2008-01-23 @ 11:28:18
URL: http://kristinasmode.webblogg.se
Postat av: Bellezza

ja det är jättekul att läsa...

2008-01-23 @ 20:47:42
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0