Jag är på semester

image473


Som ni märker har jag tagit bloggsemester. Har inte semester på riktigt kan jag meddela men vi har inte internet hemma än och det vimlar inte av bra internetcaféer i Italien. Dessutom är det dyrt. Så - har besämt mig för att strunta i bloggandet tills vi får internet. Vi beställde det förra veckan och det ska ta typ två veckor. Har dock hört av säkra källor att det kan ta längre än så. Typ tre - fyra. Så jag är beredd på att vänta. I början var jag frustrerad, (jobbigt för en blogg, mail, nyhets och shop-beroende människa sånt där) men nu har jag accepterat läget. Vänta och se.
Tålamod är inte en egenskap jag föddes med men det har jag fått försöka utveckla och särskilt den senaste tiden. Jag menar - jag pluggar italienska med en koreansk munk. Han pratar inte engelska och knappt förståbar italienska. Men på något sätt går det och nu har vi riktigt trevligt ihop. Jag har fått låna filmer på dvd och fått ett handgjort mobilsmycke från Korea. Vi och några andra brukar ägna kaffepauserna till att härma hur djuren låter i de olika länderna. Typ " såhär låter en ko i Sverige - MUUU!! Hur låter den i Holland/Korea/Brasilien?" Mycket givande.
Har massor att berätta om livet i Italien och massor av bilder på omgivningar, shopping, mat osv osv. men det får vänta tills jag verkligen har tid. Nu är jag på kort visit i Sverige hemma hos familjen. Kul kul men kallt kallt. Imorgon är det ju Eurovision Song Contest och nej, jag tror inte att The Ark vinner. Sverige kan ju faktiskt inte vinna varje år även om svenska journalister gärna vill tro det. Det är väl dessutom mycket roligare att skriva att de troligtvis kommer vinna istället för att de hamnar 5:a - 8:a (som alltid). Jaja, vi får väl ha lite tålamod och vänta tills imorgon kväll... Haha. Tålamod är dagens ord.
Kram Bellezza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0