Helgen i korthet (annu inget internet)

Helgen har varit jattebra. I fredags var jag med nyvunnen libanesisk van pa libanesisk restaurang. God mat. Kan bli lite for mycket av det goda med bara italienskt hela tiden (fast det ar nastan det enda som finns). Sedan fodelsedagsparty pa stranden. Alohabar i Viareggio. Varmt och skont och valdigt karibiskt.  
I lordags hade alsklingen och jag en hel dag tillsammans bada lediga. Lovely. Kopte strandkort for hela sommaren. Dyrt. Stranden ar inte gratis i italien. Tyvarr. Och den kommer inte ha plats for gratishanddukar i juli, augusti heller. Alla varnar oss hela tiden for att juli, augusti kommer bli SAAAA fullt med folk overallt. ja hjalp, vi kommer inte ens kunna sova for alla som festar utanfor pa gatan. Aterstar att se.
Pa kvallen at vi indiskt, mums, i Pisa dar det aven var Illuminara Pisa. MASSOR med levande ljus over hela staden. Som jul hemma i sverige. Sedan fyrverkerier i massor. Nog det storsta jag sett.
Igar fyllde P ar sa vi firade med god middag och jordgubbar och kakor. Och vin saklart. ja det ar verkligen ett hart liv vi lever harnere. Vi skamtar om det ibland, att livet ar sa lojligt soft. Pa manga satt. Pa andra satt ar det sjukt enerverande och svart. hmm, inte latt att forklara helt enkelt.
Nu ar det mandag och det tar emot lite att plugga, soka jobb, vara duktig osv. Det ar ju varmt och en sadan semsterkansla har. Man vill ju bara sitta pa stranden och bli brun. Maste kombinera ihop pa nagot satt. Pluggandet gar framat och jag far hora da och da att jag pratar rikigt bra sa det blir motiverande. Kande mig faktiskt stolt nar jag vi kopte strandkort och jag lyckades stalla massa fragor, prata, forsta allt de sa och pruta pa ett sprak jag bara pluggat i 2,5 man.
Allora, ci vediamo un altro giorno. Solo tre settimane rimango a scuola e dopo no lo so che cosa succede...
Med risk for att de som verkligen kan italienska kommer ratta mig. ) Well well, battre att forsoka an inte alls.

Senaste nytt pa internetfronten - jag pratade med en kille som vantade i 6 manader sedan gav han upp och kopte nagon annan sak som gjorde att han kunde fa internet hemma. Han var frusterad och fattade inte varfor det skulle ta san tid har i italien. Han sa att i sitt land gick det pa nagra dagar. Han ar fran Brasilien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0