Svenska sommaräventyr

Svensk sommar. Dagen började med pannkakor till frukost i solen. Sedan cykling på pappas alldeles för höga cykel med klänning till stan där det blev en liten runda. Trotsar troget vädret och väljer istället att frysa i klänningar, kjolar och sandaler. Det är ju faktiskt juli! Förstår att det inte är ett giltigt argument den här sommaren. Jag hittade Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden" på pocket. Längtar efter bra svensk läsning och de böckerna verkar alla helt besatta av så.. Jättegod lunch (med vin! nämen) hos mormor och fika på stan med mamma och mormor. Har även en trisslottsföljetong på g. Imorgon är det 3 lotter som ska skrapas.
För att fira mitt räkmackeliv har vi även ätit räkmackor hemma ikväll. Väldigt gott och svenskt. Tog t o m en  uppfriskande promenad nu på kvällen. Har varit lite brist på såna i 35-gradig värme i Italien. Missade självklart inte Jennie, "Morden i Midsomer." Jag kan inte få nog av engelska deckare. På engelska. Inte dubbat till annat språk. Imorgon fortsätter de svenska sommaräventyren. Vi ska åka till Hjo. I Love Hjo. Missa inte det!

Kommentarer
Postat av: Dila

Morden i Midsommer är bäst! Jag älskar också brittiska deckare. Foyle´s War är också bra.
Kram Dila

2007-08-01 @ 21:59:12
URL: http://www.diddela.blogspot.com
Postat av: Bellezza

tack för tipset!)

2007-08-03 @ 11:46:37
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0