Juletider

image956


Tillbaka från Rom och det är första advent. Vad snabbt tiden går! Rom var helt underbart som vanligt. Eller vanligt och vanligt, det var 5 år sedan jag var där sist och det här var min tredje gång där. Jag känner ändå att jag inte sett och upplevt det jag vill. Finns hur mycket som helst. Jag kan inte vänta på att åka dit snart igen! Otrolig stad.

Igår firade vi första advent här hemma med glögg, pepparkakor och sånt. Har även fixat adventsljus och lite julpynt. Måste baka lussebullar snarast också. Idag sitter jag här själv (nackdelen med en pojkvän som kan jobba lite när som helst) men det var ju därför vi adventsmyste lite igår. Så nu håller jag på med massa olika projekt som vanligt. Mycket plugg den här veckan så får se hur mycket bloggande jag hinner med. Men nu ska jag nog äta en pepparkaka eller två och en clementin.
Hoppas ni har en mysig första advent allihop!

Kommentarer
Postat av: sanna

vilket mysigt adventsfirande! här hemma spenderades den som en vanlig söndag, med bakfylla alltså. Vi har dock planerat in julbak lite senare i veckan. Tills dess plågar jag Frida med julmusik för att få lite julstämning :P

2007-12-03 @ 19:34:15
URL: http://genkigenki.blogg.se
Postat av: Bellezza

bakfylla-haha! good on you. med musiken alltså)

2007-12-03 @ 22:23:20
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0