Från ett nervvrak i Pisa

Verkar varit en del strul med bloggen senaste tiden. Jag vet att kommentarsfunktionen är f-d up sedan länge och det är ju ganska irriterande. Men men, jag har meddelat och hoppas att de jobbar på det. Funderar lite på hur bloggen ska se ut i framtiden och kommer nog bli en del förändringar. I´m working on it så gott jag kan och hinner. 

De senaste veckorna har jag suttit ute på gatan i Pisa och bloggat. Ok för att det är varmt nog att göra det, ibland alldeles för varmt, men får också slåss med allt pollen, cigarettrök, märkliga människor och tjattrande italienare som absolut vill sitta fem personer till på samma bänk som jag. Folk tror väl att jag är galen som sitter här som om det vore mitt eget vardagsrum. Men vill inte heller gå till ett internetcafé och betala så jag får kämpa här. Detta är enda platsen med fri uppkoppling. Någon som är så snäll och "bjuder" på det! Tacktack! Har hört att det kan ta upp emot fyra veckor innan man får telefon och internet när man väl beställt det också. Mygod! Ska nog se till att vi får det snabbare än så.

Allt tar så mycket energi när allt är nytt, man inte kan språket och massa nya ord och grammatiska regler flyger omkring i huvudet hela tiden. Är trött hela tiden och kan sova hur mycket som helst. Vi håller ju på och flyttar runt första månaden vi är här så det är ganska tärande också. Vi har bott på fem olika ställen sedan början av april. Mycket bärning och packning och uppackning av väskor och påsar. Mina nerver klarar inte inte hur mycket som helst och det märks på humöret. Behöver lite vin varje dag to get through. Inte bra. 1 maj flyttar vi in i "vår" lägenhet. Kan inte säga hur skönt det ska bli.



image448

Stranden i Viareggio i helgen.


image451

Solstolar och parasoll är redan uppställda. Folk ligger i bikini och solar. Inte jag än dock. Lär nog dröja.) Krävs lite BUS innan dess.


image450

Strandpromenaden i Viareggio. Jättelång.


image452

"Våran" gata. In i det gula huset flyttar vi snart. Och det ligger ett bageri precis nedanför balkongen. Och en blomaffär och en vinbar alldeles nära. Mysigt.




Kommentarer
Postat av: liza

Mysigt med bageri i samma hus, och vin inte att förglömma. Kram på dig

2007-04-22 @ 19:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0