En dag i Viareggio




Sov inte ut och gav mig ut på marknaden som brukar vara på torsdagar här i Viareggio. Fick tag på en ärmlös lite längre kaftan - perfekt! Det är som att ha ett tygskynke på sig i stort sett. Man vill helst ha så luftiga kläder som möjligt, nu  t ex är jag genomsvettig av springandet på marknaden.
Nu ska jag fixa lite här hemma, skriva några saker och sen går vi nog ner på stranden (as ususal). Ganska skönt att komma ner vid tre ungefär och stanna några timmar. Det brukar räcka och det är himla varmt innan dess. Oftast orkar man bara sitta i skuggan mitt på dagen. Bada lite, sola lite, läsa lite. Vi har avancerat och tar med oss kylväska med öl eller något annat läskande och något att äta -  typ sallad.
Sen går man hem och sätter sig på balkongen. Tar en drink, äter något salt haha, man blir väldigt sugen på salt. Sötsuget är minimalt i det här vädret. Middag på kvällen, oftast lagar vi hemma men ibland går vi ut och tar en pasta eller pizza. Ja, La dolce vita. Det är bäst att passa på och njuta för det här kommer inte att vara för evigt, that´s for sure...;)

Kommentarer
Postat av: Fashiondarling

Åh, jag blir tokig. Var man än läser är folk utomlands ! Jag vill också! Älskar att shoppa utomlands!

2008-07-10 @ 14:26:06
URL: http://fashiondarling.blogg.se/
Postat av: /K

Det är inlägg som det här som gör mig grön av avund...men inte av missunnsamhet.

Låter helt underbart. Jag vill verkligen åka till Italien i höst!

/K

2008-07-10 @ 21:45:33
Postat av: Bellezza

ja italien är undebart många gånger....; kan förstå att man blir lite trött på att sitta i sverige ibland, särskilt om det är dåligt väder. men vi ska ha semester i sverige vi... haha - omvänt!

2008-07-12 @ 12:25:35
URL: http://bellezzas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0