Amélie le bains

image1326


Tillbaka från Frankrike och Spanien. I Frankrike var det fint och soligt och i Spanien var det regn. Så ni vet vilket land ni ska åka till menar jag...
Vårt egentliga mål med resan var att hälsa på några vänner som har en lägenhet i den lilla bergsbyn Amelie le bains. Fint namn eller hur? De är alltså kända för sina bad i varma källor och staden är full med äldre människor som åker till dessa spa för att behandlas, eller botas som de säger, från sina krämpor.

En tidig morgon åkte vi också till ett bad och provade massagedusch, lerbad och vaporarium. Ett rum där man fick inandas ångor från det svavelfyllda vattnet och som skulle rena luftvägarna. Lerbadet gillade jag. Man fick stiga ner i en stor pool med den rosa-vita lervätskan. Man flöt jättebra och leran är rengörande och bra för huden. Allt det här såg ut ungefär som ett badhus från 50-talet, inga krusiduller eller onödiga utmysmyckningar. Det kallar jag hardcore-spa. Inga fejkgrejer som finns överallt annars.

Nu är man tillbaka hemma igen. suck. Idag måste jag ta tag i en massa saker så det är bara upp och hoppa. Frukostdags!

Kommentarer
Postat av: Marina

Vill också ut och resa..

2008-02-22 @ 09:18:47
URL: http://hennes.blogg.se
Postat av: Bellezza

ja det är härligt! spara, spara är det som gäller...

2008-02-23 @ 10:45:49
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0