Semester vid Neapelbukten

Kära vännerna har lämnat casa A/F och jag känner mig rätt sliten. Huden känns också trött efter mycket sol och bad. Sitter och försöker detoxa mig själv med grönt te..
Måste ju visa lite bilder från vår kortsemester runt amalfikusten förra veckan. Åk dit någon gång om ni har möjlighet! Lovely!



image518

Vy från terass i Sorrento. Vesuvius i bakgrunden.


image520

Capri hamn.


image532

I Capri hamn fanns det många stora, lyxiga båtar. Det var iallafall en som var lite avundsjuk tror jag..


image522

Ruinstaden Pompeji. Vesuvius (den boven) i bakgrunden.


image523

De har hällt gips el nåt i hålrummen efter de människor som blev överraskade av vulkanutbrottet och försökte skydda sig.


image524

Ännu en amfiteater. "Bröd och skådespel" (åt folket).


image525

Positano. Mycket fint och romantiskt. Men väldigt massa trappor.


image526


image527

Le Tre Sorelle (de tre systrarna) i Positano. Reklam, reklam men kyparen var snäll..


image528

Efterätt. Björnbär och vaniljglass.


image529

Körsbär i is.





Kommentarer
Postat av: Dila

Underbara bilder som får mig att längta tillbaka till mina gamla hemtrakter. Det ser ut som ni hade en skön resa.
Kram Dila

2007-07-18 @ 12:57:51
URL: http://www.diddela.blogspot.com
Postat av: Bellezza

det hade vi verkligen! levde upp till de höga förväntningar vi hade)

2007-07-18 @ 13:16:25
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0