Shoppingen i Italien

Då var det Italiens tur. Fashion Week har kommit till Milano. Jag har inte varit där än, men vill gärna åka dit ganska snart. Så långt härifrån är det ju inte.. Vet inte riktigt vad man ska förvänta sig där - massor av modeller på gatorna, extra stylish människor, bra shopping?
Om shoppingen här i Italien vet jag inte riktigt vad jag tycker. Finns ju hur mycket som helst och ett mycket större utbud av designerväskor/kläder osv. och smink. Jag kan kolla runt i butikerna här i den ganska lilla staden jag bor i och få tag på YSL - väskor och Pradakläder. Det finns ju inte i mindre svenska städer. Problemet är väl bara att jag har inte råd med massa designerplagg, så då hoppas man ju på bra budgetshopping i klass med H&M, Indiska och Lindex men det är det lite sämre med. Visst finns det en hel del billigare kedjor men kläderna är under all kritik. Kass kvalitet, dålig passform och materialen.. Hjälp! Ibland kan man hitta fynd men inte så ofta. Marknaderna är bra med väskor, scarfes, handskar och smycken i massor och om man letar kan man hitta saker i bra kvalitet. En sak som är bra är skor och stövlar. Enormt utbud, snyggt och mycket billigare med skinn än i Sverige.
Så resultatet blir marknaderna, skor och Zara - den enda kedjan jag tycker har bra, snygga saker. Och den är ju inte ens italiensk. Kanske lite billigare än i Sverige? Synd att inte H&M finns någonstans i Toscana, men det får man besöka när man är i Sverige lite då och då istället. Sen finns ju alltid internet...


image724

Moschino

image725
Också Moschino. En hund med knappögon... Snygga skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0