För trött och dum för att gå och lägga mig

Varför är det alltid samma sak? På dagarna är jag trött. Oftast. Nästan alltid. Framför allt framåt eftermiddagen är jag redo att krypa till kojs vid femtiden - för natten. Och jag vet inte när jag senast vaknade utvilad. Jo, en dag där i vintras kände jag mig riktigt pigg hela dagen.
Så då tänker jag alltid, nästan varje dag, att ikväll - då ska jag gå och lägga mig i tid så får jag inte så onda ögon imorgon. Lättare sagt än gjort visar det sig. Samma sak varje kväll. Hittar på något, får inspiration, idéer, kreativiteten tar överhanden och jag glömmer bort min konstanta trötthet. Så blir det såhär, för sent igen. Klockan är nästan ett , och jag hade planer att gå upp tidigt och få massa saker gjorda imorgon. Men jag följer alltid planen och sover alldeles för lite tydligen, för utvilad blir jag ju inte.
Jaha, så var det ventilerat. Men får väl skylla mig själv. Det är ju inte så att jag har småbarn som skriker hela nätterna.. Tack och lov.
Nej, nu blir det gonatt. Imorgon ska jag gå upp senast åtta och göra pannkakor till min kära familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0