Min sminkväska

131679-125


Här är vad jag använder mest i min necessär:

  • Infallible Foundation Golden sand, L´oréal
  • YSL Touce éclat nr 1
  • Hide the Blemish täckstift Soft honey, Rimmel
  • Stay Matte puder Sandstorm, Rimmel
  • Benefit Dandelion puder
  • Bourjois rouge, nr 54 Rose Frisson
  • Lip&cheek Tint, Jemma Kidd Make Up School
  • Ögonskuggor Cashmere, Girly, Planet sparkle, Make Up Store och Rimmel
  • Mascara YSL Volume Effet Faux Cils nr 2
  • Kajalpenna Sable brown, Rimmel
  • Ögonbrynspenna blond, H&M


Sen har vi läpparna. Jag är ett läppstiftsfreak alltid på jakt efter en perfekt nyans, konsistens och glans. Har väldigt torra läppar så måste vara extremely moisturising. Här är vad jag använder på dagen och natten:

  • Isadora Perfect Moisture lipstick  nr 12 Lustrous Bloom
  • Nivea gammalt läppstift Cherry illusion
  • Cerat/stift/glans Deborah nr 31 Bois de rose
  • Vaseline
  • Idominsalva
  • Olika burkar med läppbalsam från Perfumería Gal


131679-126


Nu är jag på jakt efter Cliniques Almost Lipstick i nyansen Black Honey. Någon som vet var man kan få tag på det? Förresten, tar gärna emot tips på bra produkter eller huskurer för torra läppar. (Förutom att sova med idominsalva och dricka mkt vatten, som inte alltid fungerar..)
Eller tips på snyggt och bra läppstift!


Bye bye!

Kommentarer
Postat av: sofia

är rimmels täckstift och "Lip and Cheek tint.." bra ? Fin blogg :)

2007-01-09 @ 17:13:22
URL: http://soofiia.webblogg.se
Postat av: Bellezza

Tack så mycket!)
rimmels täckstift gör vad det ska - täcker och smälter in bra i huden. och det är billigt också.
Lip and cheek tint är jättebra! Håller hela dagen, lätt att applicera och luktar rosor. är väl en kopia på benefits "benetint"

2007-01-09 @ 22:46:40
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0