Italy here we come!

131679-223

131679-221
131679-220


Många skriver önskelistor för februari i form av materiella saker. Högst upp på min önskelista står sol och varmare väder. Att vara lite ledig från jobbet och njuta av livet. Några dagar kommer detta bli sant då älsklingen och jag åker till Italien. Vi ska åka runt  i Toscana, kolla läget och titta var vi ska bo när vi flyttar dit om några månader.

Eftersom jag gillar konst skulle jag gärna besöka något trevligt museum eller kanske titta på gamla byggnader och pelare. (Jorå, det där är en jonisk pelare, och det där en korintisk helt klart för att... och kolla där...)  Hmm... vet av erfarenhet att det inte brukar vara alltför populärt.  Men det är ju så kul att gissa latinska texter på antika byggnader när man läst latin...

Viktigt också är att spana in shoppingstatusen därnere. Vad är prisnivån? H&M kanske inte är så huge där som här. Ska fundera på om det är någon affär jag definitivt måste gå till. Men saker vi abslout kommer att göra är mysa, vårda kärleken, äta god mat och dricka gott vin, bli lite galna och ha det bra.
Kanske inte hinner skriva något mer innan vi åker och kommer troligtvis inte prioritera bloggningen (se ovan;)) men förhoppningsvis lägger jag ut bilder när vi kommer tillbaka. Förresten - vad är hett i modeitalien just nu? Är de före oss? Ska bli intressant att jämföra. Rapport kommer.
Ha det bra i Sverige så länge!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Joniska pelare ja.. det är ju spännande saker! Jag har lyckats bygga upp ett litet konstintresse jag med på senare år, starkt influerad av min käre skåning. Han är helt fascinerad av allt som har med konst, design och arkitektur att göra. Brukar bli mycket bilder på fina lampposter, statyer och utsmyckningar när vi är ute och ser oss omkring i världen, he he. Ha det så jättebra i Pisa!

2007-01-30 @ 09:02:14
Postat av: Dessi

Vill oxå resa! ha så trevligt i Pisa och hälsa din Karslok!

2007-01-30 @ 12:52:08
Postat av: Bellezza

tack tack! ska bli jättekul att resa bort bort... hihi.. snart är vi i luften!

2007-01-30 @ 18:19:09
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0