En bitterljuv dag

Imorse vaknade jag upp till en härlig, ledig dag med stora snöflingor nersinglandes utanför fönstret. Alla Hjärtans Dag! Slog på TV:n och såg att på tågstationen bara några hundra meter från där jag bor har en man blivit ihjälskjuten. På perrongen precis när ett tåg var inne mitt bland massa människor. Vad påtagligt det känns. Tänk om jag varit där! Ibland får man sig en tankeställare. Satte igång att baka chokladkaka med citronkräm som jag och älsklingen skulle äta när han kom hem senare på eftermiddagen. Tog på mig min körsbärsklänning. Har inte blivit mycket klänning senaste tiden (har ju varit så kallt). Nu har han kommit hem med blommor och ett presentkort på Ginatricot. Gulligt! Hade jag verkligen inte räknat med - han får nöja sig med min mumsiga kladdkaka. Såg på nätet att skådespelerskan Johanna Sällström hittats död. Hon har en femårig dotter. En till som dör alldeles för ung. En tankeställare. Ta vara på varandra och kom ihåg vad som är viktigast i era liv. Säkerligen inte shopping och kläder...
Kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Sara

ah, detdär som hände på stationen var riktigt läskigt, man undrar ju vad är det för ghettovärld vi lever i? Man blir ju knappt förvånad över nåntong längre.

2007-02-15 @ 08:13:15
URL: http://chives.blogg.se
Postat av: Bellezza

"in the ghetto" yes, jag tror vi går ditåt... nej förvånad är so last season.

2007-02-15 @ 10:54:10
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0