Saker att fundera på

image431



Saker jag funderat eller tänkt på det senaste dygnet:

  • Varför är italienare så galna i solglasögon? Finns väl inte några andra som använder dom så flitigt. Året runt, utomhus, inomhus.
  • Det är gott med croissanter och bakverk till frukost.
  • Varför pratar tyskar bara om sig själva och lyssnar inte? Måste man prata om sig själv konstant och avbryta hela tiden för att de ska lyssna?
  • Ska jag skita i tyskar?
  • Går alla italienskor på bantningskur?
  • Varför verkar idealet i Italien vara Pamela Anderson eller liknande. Alla på TV ser så solariebruna, stela och blonderade ut. Det är inte snyggt.
  • Har jag blivit lite brunare?
  • Löjligt att proglamledare plötsligt är med i reklampausen och gör reklam för madrasser eller sojapiller. Skulle de ha så hög trovärdighet. Tänk Rikard Sjöberg gör reklam för Libero. Ofta är dessutom proglamledaren man i sina bästa år och har sällskap av ung kvinna med idealutseendet (se ovan) i Italien.
  • Är det här pollenallergi? Är det så mycket pollen här? Värsta någonsin ju.
  • Pisa är en ganska liten stad. Alla verkar känna varandra.
  • Jag vill åka till Florens snart. Jag tycker om konsten, arikitekturen och shoppingen där. Synd bara att jag hela tiden tänker på filmen Hannibal och blir lite rädd när jag tänker på Florens. Tror det finns kannibaler överallt.
  • Ska jag kanske åka till The Mall eller vad den där outleten nu heter?
  • Vin är gott. Varje dag.
  • Rött vin är nog ganska nyttigt. Massa antioxidanter och så.

Livet är bra ljuvligt och ytligt.
En trevlig sida att klicka runt på.

Bye från Bellezza!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0