Hur uttalar man egentligen kaviar?

Efter en ganska tråkig morgon med försovning och bara kallt vatten i duschen (finns det något värre sätt att vakna på än en kalldusch. Kanske därav uttrycket...) och vidare att jag missade tåget och därför fick vänta mer än en timme på nästa och alltså kom försent till skolan så har dagen artat sig ganska bra. Det är varmt och soligt (som vanligt), duvorna flaxar omkring och sprider sjukdomar (säkert) (som vanligt) och livet leker.
Är starkt shoppingsugen men än har jag inte riktigt hittat något som jag vill ha. Hoppas på att Florens har något att erbjuda. Finns faktiskt ett IKEA utanför Florens. Där kan man köpa kaviar. Mums. Kanske inte bara kaviar men ägg och kaviar är ju jättegott. Salt tycker jag inte alls är lika gott. Vissa tycker att ägg och ägg och ägg inte är gott ihop men det tycker jag nog att det är. Hur uttalar man egentligen kaviar? Vi har tvistat om detta länge. Jag säger kaavjar. Älsklingen säger kavviar. Med i. Andra säger kavvjarr. Ja, man kan undra.
Kommer troligtvis skriva mer och ha mer tid för bloggen när vi har skaffat internet och telefon och jag inte behöver sitta på gatan och blogga. Allt är lite provisoriskt för tlllfället.
Bye!



image454

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0