Första rapporten

Efter 28 timmar i bilen ner genom Europa var vi förra måndagen framme i Viareggio. Så nu har vi faktiskt varit här i en vecka! Har inte lyckats fått tag på internet förrän nu. Italien - bredband, vad är det? Det går inte så snabbt här. Men nu sitter jag på huvudgatan i Pisa, på en bänk, och har fått tag på Internet. Helt otroligt! Och snabbt går det! Så länge vädret är såhär funkar det. Soligt och 17-18 grader. Såg folk sitta här med laptopen med sig och tänkte att aha! Gratis internet. Inte långt från skolan heller. Hade första lektionen idag och det var inte lätt kan jag säga. Inte ett ord engelska av läraren och spanskan (som jag har lagt ner mycket möda på att försöka lära mig prata) var inte särskilt populär. Svårt när man kan ca 20 ord på italienska. Ett ordförråd på 20 ord, ni förstår hur man känner sig. Som en 2- åring som bara vill skrika när ingen förstår vad man försöker säga. Riktigt jobbigt och inte särskilt kul heller. Hoppas det blir bättre. Det ska ju vara kul att plugga.
Men en sak som gjorde mig glad var att jag fick se alla som varit inne på bloggen och era kommentarer. Tack allihop! Nu är jag ju inne i vardagen här så nu ska jag blogga mer regelbundet. Me promeso! Eller vaddå - vad det  spanska kanske? Fyyyy! Ahhhh! NO CAPISCO!!!
Over and out.
Bye!

Kommentarer
Postat av: Dila

Hej!
Har hittat hit av en slump. Kul att läsa om dina äventyr i Italien. Åkte till Italien (Napoli) som au-pair 1996 utan att kunna ett ord italienska. Lärde mig i princip flytande på mindre än ett år. Så ha förtröstan. Det kommer att bli bättre...

2007-04-10 @ 22:10:36
URL: http://www.diddela.blogspot.com
Postat av: Bellezza

dila: tack, det ska jag ha. känns skönt att det blir bättre. )

2007-04-11 @ 18:38:42
URL: http://bellezzas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0