En kamp som inte har tagit slut än

Mycket att göra här också. Trots den otroliga värmen här i stan. I Viareggio blåser det. Not in Pisa. Siesta är dock inte något gott påfund tycker jag. Jag vet att de är varmt men... Tänk "allt" (det mesta) stänger från 12.30/13-16/16.30. Usch! Vad göra? Urdumt ju. Imorgon är det dessuotm helgdag här. Liberation Day eller något sånt.

Skolan som jag pluggar italienska på här har blivit en besvikelse tyvärr. Första dagen var en mardröm och första veckan var inte jättemycket bättre. Jag klagade och vi fick en ny lärare. (ops) Nu är det så olika nivå på oss i klassen så de som är nybörjare känner sig dumma och de som vill gå vidare och lära sig något nytt får inte det. T ex idag var det en holländsk tjej som började gråta för hon tyckte det var så jobbigt. Känner igen det. Medan jag tyckte det var lite väl löjligt att prata om att göra frukost för femte gången. Vi har ju redan lärt oss det för länge sedan! Så vad göra? Har pratat om att byta grupp men de andra är fem veckor före oss. Men går det så sakta fram kanske jag kan hänga med där? Känner inte ens för att vara på den här skolan längre. Ska jag kanske byta skola? Hmm.. jag blir inte mycket klokare just nu.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0