Te och youghurt

131679-82

Den här hösten har jag hinkat i mig te som aldrig förr. Det som jag har blivit hooked på är grönt te med citron och ingefära. Hörde något om att denna kombination var extra bra för ämnesomsättningen och allmänt bra för hälsan. När jag jobbar tidigt och ska gå upp kl. 3 på natten och har svårt att sova vid 22 (kvällsmänniska) brukar jag dricka lugnande te med lavendel.
Nästa sak som jag är lite nyfiken på är detox-te och en del andra teer. Låter kanske flummigt men jag tycker faktiskt att jag mår lite bättre. Känner mig piggare och bättre i magen, också intalar jag mig att det är bra för utseendet också.
En annan sak som är superbra är youghurt och då menar jag inte den "sockerfria" med sötningsmedel eller den med jordgubbssmak utan den feta grekiska youghurten med 10% fetthalt. Bra för magen och hjärtat och humöret. Mumsig som efterätt med honung eller lite nyttigare med färsk frukt.  De lever ju så länge i Grekland och det beror nog på att de är lite gladare för att få äta riktigt god och nyttig youghurt. Hellre glad och mätt och än sur, smal och missnöjd. Bra motto,va?
Lite hälsotips såhär i december när det är mörkt ute, energin låg och man absolut inte har tid att vara sjuk.
Har du några andra bra tips?
Bye bye från Bellezza!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0