Pentabyxor?

131679-66

Tillbaka från Malmö. Tack D. för att jag fick bo hos dig! Det var en jättetrevlig helg med julklappsshopping, fika på stan, återseeende av gamla vänner och party. Man lär sig alltid något nytt i Skåne och då menar jag främst olika ord. Eftersom jag inte är från Skåne kan det bli lite märkligt när man inte förstår vad som sägs. Typ pentabyxor. "Vad är det?" Då får man ett oförstående uttryck till svar och ett "Vet du inte vad pentabyxor är?" Nja, inte rikigt. (Volvo penta???) Men penta är ju bimbo (jaha) så då är ju pentabyxor de där tajta byxorna som bimbos brukade ha på sig. Ok. Vet kanske inte riktigt vilka de menar men jag förstår ju tanken. Ja, sådär brukar det vara i Malmö. Har fått lära mig att artikulera riktigt ordentligt också annars kanske inte skåningarna förstår. Men danska är det inga problem att förstå tydligen. Mycket märkligt.
Eftersom min pojkvän ganska nyfiket läser bloggen kan jag inte berätta vad jag hittade åt honom, men två fina julklappar blev det iallafall. Jag shoppade förstås lite åt mig själv också, bilder kommer.
Nu ska jag ner på stan en sväng innan jobbet och köpa glögg. Är nyfiken på den där nya. Den här hörde jag om också. Med choklad. Intressant. Ska nog köpa båda innan de tar slut.
Bye bye!

Kommentarer
Postat av: D

osså fick man än en gång ta emot komentarer bara för att man råkar vara född i skåneland, men men, det är sånt man får ta och bjuda på =) Tror ni bara är avundsjuka, alla ni som föddes norr om Kristianstad... Tack själv för en super nice helg med dig, har alltid kul i ditt sällskap. vi ses snart igen!

2006-12-04 @ 20:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0